Jak jeść zdrowo podczas diety bezglutenowej?

Dieta bezglutenowa to nie tylko trend, ale także jedna z najlepszych diet odchudzających. Aby utrzymać zdrową dietę bezglutenową, ważne jest, aby wiedzieć, jakie substytuty żywności można zastosować zamiast glutenu.

Istnieje wiele substytutów mąki i pieczywa, takich jak ryż, komosa ryżowa czy kasza gryczana. Te substytuty są bogate w błonnik i białko, co pomaga w utracie wagi.

Objawy nietolerancji glutenu i jak może na Ciebie wpłynąć

Gluten to białko występujące w pszenicy, żyto i jęczmieniu. U osób z nietolerancją glutenu (znaną również jako celiakia) spożywanie glutenu może prowadzić do objawów, takich jak ból brzucha, wzdęcia, zaparcia lub biegunka.

Niektóre z typowych objawów nietolerancji glutenu to:

• Ból brzucha
  • Wzdęcia
  • Zaparcie lub biegunka
  • Zmęczenie
  • Bóle stawów lub bóle
  • Osłabienie lub skurcze mięśni

Nasilenie tych objawów może być różne dla każdej osoby. Najpoważniejszą postacią nietolerancji glutenu jest celiakia, która nieleczona może prowadzić do anemii i osteoporozy. Piekarnia bezglutenowa oferuje bezglutenowe alternatywy dla osób z alergią na gluten.

Różne pokarmy zawierające gluten

Gluten to białko występujące w pszenicy, jęczmieniu i żyto. Białko glutenowe można znaleźć w wielu produktach spożywczych, które spożywamy na co dzień.

Jednym z najczęstszych nieporozumień na temat glutenu jest to, że występuje on tylko w chlebie i wypiekach. W rzeczywistości gluten jest obecny w wielu innych produktach spożywczych, które nie są tradycyjnie uważane za część posiłku na bazie chleba.

Jakie są zalety diety gluten free?

Dieta bezglutenowa lub może być bardzo korzystna dla osób z celiakią lub nadwrażliwością na gluten bez celiakii. Osoby te mogą odczuwać objawy, takie jak ból brzucha, wzdęcia, biegunka i zaparcia, gdy spożywają gluten. Dieta eliminuje te objawy, unikając wszelkich pokarmów zawierających gluten. Dieta może być również korzystna dla osób, które chcą schudnąć, ponieważ zmniejsza spożycie kalorii z rafinowanych cukrów i węglowodanów znajdujących się w pieczywie i płatkach zbożowych.

Dieta bezglutenowa jest zwykle zalecana osobom z celiakią lub nadwrażliwością na gluten. Jednak badania wykazały, że może być również przydatny dla osób, które chcą schudnąć lub doświadczyć lepszej jakości snu.

Czym jest gluten?

Gluten to białko występujące w pszenicy, jęczmieniu i żyto. To on nadaje chlebowi elastyczność, a ciasto jego zdolność do rośnięcia. Gluten można znaleźć w wielu produktach spożywczych, takich jak pieczywo, makarony, ciasta i inne wypieki. Ponadto można go znaleźć również w sosach, sosach i dressingach do sałatek, a także w wielu dodatkach, takich jak sos sojowy czy ketchup.

Nietolerancja glutenu może wynikać ze spożywania glutenu przez długi czas lub z jedzenia zbyt dużej ilości glutenu jednorazowo. Objawy nietolerancji glutenu obejmują ból brzucha, wzdęcia, biegunkę lub zaparcia (lub jedno i drugie). Objawy alergii na gluten mogą obejmować pokrzywkę lub obrzęk.